www.marjanvanhouwelingen.nl

‘Social media is toch één grote poppenkast? Word je daar nooit moe van?’

Soms word ik er inderdaad wel moe van. Dan vraag ik me oprecht af waar we allemaal mee bezig zijn in onze online ondernemersbubbel.

Het gros deelt online slechts een klein deel van het leven.
Heel logisch.
Maar al die kleine inkijkjes kunnen verwarrend zijn.
Want in hoeverre schets je dan een beeld dat te perfect, te gelukkig of te succesvol is?

En toch geloof ik niet dat het één grote poppenkast is.

Check bijvoorbeeld mijn eigen foto’s. No way dat ik er altijd zo uitzie.
Maar ze voelen wel ‘echt en kloppend’ voor me.
Ik heb dan ook totaal niet de behoefte om selfies te delen van mijn ochtendhoofd met slaapvouwen in het kader van #echteinsta

En stel dat ik mijn gekreukelde hoofd wel zou delen.
Dan nog is dit nog steeds een klein deel van mijn leven.
Niemand deelt alles.
Het zijn slechts momentopnames.

Maak jezelf daarom niet kleiner door de perfecte plaatjes of succesvolle verhalen.
Voel je ook niet verplicht om zoveel mogelijk te delen om zo ‘authentiek’ mogelijk over te komen.

Het is aan jou om alles in perspectief te zien.
Voor jezelf en bij de ander.
Net als in het echte leven;).

Jij gelooft toch ook niet dat mijn dagen alleen maar bestaan uit fotograferen, leuke klanten, zwemmen, wandelen en wielrennen?
Het is zeker echt, maar nooit het complete verhaal.

𝙿𝚂:
’𝙳𝚒𝚝 𝚜𝚌𝚑𝚛𝚎𝚎𝚏 𝚣𝚎 𝚒𝚗 𝚑𝚊𝚊𝚛 𝚙𝚢𝚓𝚊𝚖𝚊.
𝙼𝚎𝚝 𝚎𝚎𝚗 𝚠𝚊𝚛𝚛𝚒𝚐𝚎 𝚋𝚘𝚜 𝚑𝚊𝚊𝚛 𝚎𝚗 𝚎𝚎𝚗 𝚐𝚎𝚣𝚒𝚌𝚑𝚝 𝚍𝚊𝚝 𝚣𝚎 𝚊𝚕 𝚍𝚛𝚒𝚎 𝚍𝚊𝚐𝚎𝚗 𝚗𝚒𝚎𝚝 𝚞𝚒𝚝 𝚍𝚎 𝚘𝚌𝚑𝚝𝚎𝚗𝚍𝚔𝚛𝚎𝚞𝚔𝚎𝚕𝚜 𝚔𝚛𝚒𝚓𝚐𝚝.
𝙳𝚎 𝚐𝚎𝚞𝚛 𝚟𝚊𝚗 𝚍𝚎 𝚋𝚞𝚒𝚔𝚐𝚛𝚒𝚎𝚙 𝚑𝚊𝚗𝚐𝚝 𝚗𝚘𝚐 𝚘𝚖 𝚑𝚊𝚊𝚛 𝚑𝚎𝚎𝚗.’

Deel dit bericht met je netwerk

Ruim vijftien jaar werkte ik op diverse plekken in de jeugdzorg en het jongerenwerk. Oplossingsgericht werken, handelen vanuit de systeemtheorie en het bieden van coaching en trainingen waren dagelijkse kost. Tot ik vijf jaar geleden mijn eigen bedrijf startte. Eerst als schrijver en fotograaf en later als fotograaf voor ondernemers. Iets wat ik met ontzettend veel plezier deed. 

En toch mistte ik iets. Het voelde alsof ik iets liet liggen in mijn werk als fotograaf. Sterker nog. Ik gaf mijn klanten nog niet alles van het allerbeste wat ik in huis heb. Want ik ben een kei in het ontrafelen van processen en patronen. Ik zie dingen scherp.  Met mijn rake analyses zorg ik voor beweging en transformatie. Ik zie kansen en kom snel tot de kern. 

Vorig bericht
Met bosjes tegelijk
Volgend bericht
Ik heb nu een andere rol