Ben jij je ervan bewust dat je bepaalde mensen afschrikt?

Aarzelend kwam het eruit. Een collega-ondernemer vroeg me afgelopen week of ze me iets eerlijks mocht teruggeven. Ze vertelde me dat ze niet voor mij had gekozen als fotograaf toen ze beelden nodig had voor haar bedrijf. Ze vond mijn beelden namelijk best wel intens.

‘Bepaalde beelden zijn vrij heftig voor mij als doodnormale startende ondernemer. Het kan zelfs een beetje afschrikken.’

Het gesprek viel even stil. Maar binnen een paar seconden voelde ik hoe waardevol deze feedback was.

Ik wil namelijk ondernemers aanspreken die een diepere laag willen raken.
Ondernemers die eraan toe zijn om zichzelf te laten zien op een manier die niet standaard is. Vrouwen en mannen die in de beelden een reflectie zien van de groei die ze zelf hebben doorgemaakt.

Het zijn ondernemers die zich durven uit te spreken en de beelden kunnen dragen.
En daar horen regelmatig intense beelden bij. Foto’s die enorm raken, maar ook kunnen afschrikken.

En dat is prima. Want je trekt mensen aan én je stoot mensen af als je kiest voor iets waar jij echt voor staat. Je visie, je prijs, je aanbod, je manier van content plaatsen. Hoe duidelijker jij je positioneert, hoe duidelijker je klanten echt voor jou kiezen.

 

Op welk gebied zou jij mensen kunnen afschrikken?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.